Botox in de kaakspieren tegen kaakklemmen en tandenknarsen

Kaakklemmen en tandenknarsen

Botox in de kaken?

Er zijn veel redenen om botox in de kaken te injecteren. Het kan helpen om de kaakspieren te slinken, waardoor het gezicht smaller lijkt en de kaaklijn scherper. Daarnaast help het tegen tandenknarsen en kaakklemmen, ook wel bruxisme genoemd.

Wat is de oorzaak van tandenknarsen en kaakklemmen?

Om te kauwen (om preciezer te zijn; om de kaken te sluiten) zijn er verschillende spieren nodig. De twee grootste zijn de musculus temporalis en de musculus masseter. Bij een (te) hoge spanning in deze spieren kunnen de kaken gaan klemmen. De oorzaak van een te hoge spanning is vaak stress, maar ook andere factoren zoals slaapproblemen, roken en drugsgebruik. Vaak komt het voor dat hierdoor ook hoofdpijn ontstaat, wat het kaakklemmen doet verergeren.

Behandeling voor tandenknarsen en kaakklemmen.

Allereerste is het belangrijk om de oorzaak te achterhalen en deze te behandelen. Dit kan bijvoorbeeld door een arts, tandarts of psycholoog. Om de spanning uit de spieren te halen is het mogelijk om deze te behandelen met botox.

Kaakklemmen en tandenknarsen behandelen met botox.

Zoals hierboven beschreven klemmen de kaken door een te hoge spanning in de kauwspieren. De behandeling met botox bestaat uit een aantal injecties in de grote kauwspieren. Welke spieren geïnjecteerd moeten worden en de hoeveelheid is iets wat de arts onderzoekt. Door middel van botox verliezen deze spieren een deel van spanning en kracht. Hierdoor kunnen de kaken niet met kracht op elkaar gedrukt worden.

Wat zijn de prijzen voor een botox behandeling in de kaken?

Bekijk hier onze botox prijzen. Wilt u een afspraak inplannen, dat kan gemakkelijk online.

consult botox en fillers kliniek vinci leiden

Stap binnen bij Kliniek Vinci, waar kunst en geneeskunde elkaar ontmoeten. Ontdek een unieke combinatie van esthetiek en expertise. Maak een afspraak en ervaar de harmonie tussen innovatieve behandelingen en artistiek vakmanschap.

JAAR ERVARING
INGREPEN
BEOORDELING

BLOG & NIEUWs

Meer informatie over Botox & Fillers

botox in de kaken tegen tandenknarsen, knarstanden

Botox tegen tandenknarsen

Botox tegen tandenknarsen of kaakklemmen kan enorme verlichting met zich meebrengen. Tandenknarsen kan uiteindelijk de tanden beschadigen.

botox herhalen

Hoevaak moet je botox herhalen? Bij de eerste keer blijft botox ongeveer 3-4 maanden aanhouden. Doe je het vaker dan blijft het tot 4-6 maanden.

Hoelang werkt Botox?

Hoelang botox werkt is afhankelijk van verschillende factoren. Elk patiënt is anders en elk lichaam reageert anders. Zo hebben mannen vaak krachtigere spieren dan vrouwen.

Leefregels na botox behandeling

De leefregels na een botox of filler behandeling zijn beperkt. Je kan je dagelijkse werkzaamheden weer hervatten. In grote lijnen geldt voor alle botox behandelingen dezelfde nazorg.

Hoe werkt botox nou eigenlijk

Wat is de functie van botox

Botox ontspant de spieren die rimpels veroorzaken. Hierdoor worden nieuwe rimpels voorkomen en bestaande rimpels verzacht. Hoe werkt botox?